Monday, June 8, 2020

Sugulusseosed ja kalmistulutuur

    Inimene, kes tunneb omi sugujuuri austab elavaid ja lahkunud sugulasi, armastab kodu ja hoolib kalmistutest, kus puhkavad tema esivanemad. Nendele on kalmistukultuur eriti südamelähedane ja tähtis. 

Sangaste kalmistu. Hauaplatsile on maetud minu vanaisa vanaisa Tiit Raudsepp abikaasa Tiiu Raudsepp-Vaheriga. Samuti nende järeltulijad Juhan, August, Albert jt koos abikaasadega ning teisi eellasi. Kalmistul asub krahv Bergile püstitatud hauamonument. 


Antsla Kraavi kalmistu. Siia on maetud minu vanaisa Jaan Pikk ja abikaasa Miina Pikk-Pormeister. Samuti nende lapsed August Pikk ja Marie Melzer peredega. Kalmistul asub mälestuskivi I ilmasõjas langenud Vana-Antsla vallast pärit sõjameestele. Ka minu vanaisa Jaan Pikk osales I ilmasõjas ja elas oma edaspidise elu sõjainvaliidina. 


Paistu kalmistu. Siia on maetud minu vanaema Kadri Raudsepp-Kingu vanemad ja lähisugulased. Hauaplatsil mälestusmonument.


Antsla Metsakalmistu. Siia on maetud Minu isa Richard Raudsepp, ema Liidia-Adeele Raudsepp-Pikk ning vend Kalev Raudsepp. Samuti ema vennad Johannes, Karl ja Aleksander Pikk peredega.  Kalmistul asub II ilmasõjas langenutele pühendatud monument. 


Osula Prassipalu kalmistu. Siia maetud minu vaarisa Peeter Raudsepp koos abikaasa Ann Raudsepp-Vaheriga, vanaisa Gustav koos abikaasa Kadri Raudsepp-Kinguga ning vennad Jaan ja Einart Raudsep. Kalmistule on maetud veel minu onud Olev ja Albert Raudsepp mitmete pereliikmetega. Kalmistul paikneb II ilmasõjas langenutele pühendatud monument. 


Minu lähisugulasi on maetud veel Urvaste, Kaika jt teistele surnuaedadele. Kõik need kalmistud on küll suhteliselt korras, kuid nendel võinuks olla rohkem monumente, esilekerkivaid hauasambaid jms, eriti siia maetud väljapaistvatele isikutele.

                                                                                                                    Vambola Raudsepp.  


No comments:

Post a Comment