Saturday, December 9, 2017

Tuntud inimesi minu sugupuus (järg näidetele)

.

Filmitegelane ja saatejuht Ahto Vesmes (1932-2017) (6th cousin) on minu emapoolses sugulusliinis seotud Uue-Antsla mõisaga, mis asub Urvaste kihelkonnas Võrumaal. Minu ja Ahto sugulusliinid lahknevad Lasokese Tiiu (u 1742-1779) ja venna Lasokese Karli (1732-1807) juures. Nende vanemad ja ühtlasi minu ja Ahto ühised eellased olid Lasokese Peebo Tohwer ja ta abikaasa Ann.


Luuletaja ja kultuuritegelase Kauksi Ülle (1962) (7th cousin) ja minu sugulusliinid lahknevad vendade Letti Juhani (Liba Johanni) (1725-...) ja Letti Jüri (u 1727-1805) juures ning meie ühine eellane on Letti Pedo. Nad olid sünnilt pärit Karula ja Urvaste kihelkonnast.


Ajaloolane, PhD ajaloo alal Anu Raudsepp (1862) (fourth cousin) on meie ühistelt juurtelt pärit Sangastest. Sugulusliin on järgmine:

Vambola Raudsepp - tema isa Richard Raudsepp - tema isa Gustav Raudsepp - tema ema Ann Raudsepp (Vaher) - tema isa Jaan Vaher - tema õde Madli Lüdi - tema tütar Mari Weemees - tema poeg Andres Veemees - tema tütar Helgi Raudsepp (Veemees) - tema tütar Anu Raudsepp

Maie ühised eellased on Utsu Andres Vaher (1778-1854) ja Tiiu Vaher (1784-1865), kes elasid Udsul, Zäpste külas Sangaste kihelkonnas Valgamaal (Tartumaal). Sugujuured lahknevad  nende poja Jaan Vaheri (1806-1879) ja tütre Madli Lüdi (1810-1877) juurest.


Ajakirjanik Priit Pulleritsu (1965) (8th cousin once removed) sugujuured on Võrumaal, Urvaste kihelkonna Vana-Antsla valla Oe külas. Minu ja Priidu sugujuured lahknevad vendade Kolja Hinni Antsu (1696) ja Hindreku (1695) juurest.


Meremees (tüürimees) Avo Toom (1941-1999) (fifth cousin once removed) oma sugujuurtelt on pärit Võrumaalt, kuid minu ja Avo sugulussidemed hargnevad õde-venna Koljo Hinni Liiso (1775-...) ja Märt Kollini (1785-1841) juures. Märt Kollin oli pärit Rõuge kihelkonnast.


Tippsportlane (tõstmine, olümpiavõitja, kuld Antwerpenis 1920) Alfred Karl Neuland (1895-1966) (fifth cousin twice removed) oma sugujuurtelt on pärit Võrumaalt, Urvaste kihelkonnast, Uue-Antsla mõisa Lasokese talust. Minu ja Alfredi ühine esivanem on Lasokese Peep (u 1680) ning meie sugujuured lahknevad vendade Lasokese Peebo Tohweri (Kangur) ja Lasokese Toomase juurest.

Vambola Raudsepp

No comments:

Post a Comment